Alat za stavljanje klipova u cilindar

Alat za stavljanje klipova u cilindar

PostPostao/la kiri dana Sri kol 06, 2014 12:48 am

Ovo je jednostavno i korisno pomagalo koje sam napravio za umetanje klipova u cilindar na zračno hlađenim VW motorima.

Koliko puta su vas nervirali klipni prstenovi, kako je teško nagurati klip s novim prstenovima u cilindar ? Da bude stvar gora, nepažljivim umetanjem može se čak potrgati prsten... Morali ste skidati klip sa motora samo radi umetanja u cilindar ? Ovaj alat rješava taj problem.

Od dijelova treba vam : jedan stari cilindar , jedna panta, jedan vijak s maticom M6 i komadić lima 1.5mm.

Upute za izradu:
1) pantu odsijecite na širinu 20mm:

Slika

2) savinite je ovako:

Slika

3) postavite je uz rub donjeg oboda cilindra (tamo gdje je cilindar najtanji)

Slika

4) zavarite tamo

Slika

5) od lima 1.5mm napravite 2 L-profila široka 20mm, dimenzija cca. 15x10 mm

Slika

6) spojite ih zajedno šarafom M6, postavite ih na cilindar 180 stupnjeva nasuprot navarenoj panti i zavarite tamo

Slika

7) varovi trebaju biti takvi da ne deformiraju unutrašnju površinu cilindra, a opet dovoljno duboki da dobro drže

Slika

8 ) zatim kutnom brusilicom odsijecite ukrug cilindar, točno tamo gdje počinje deblji dio stijenke cilindra

Slika

9) list-pilom za željezo raspilite cilindar točno ispod pante, i točno ispod navarenih L-profila

Slika

10) sada je alat uglavnom dobio svoj oblik. izgladite odsječeni kraj kružnim trljanjem na komadu brusnog papira stavljenog na glatku ravnu podlogu
Slika

11) sada "zašiljite" rub napravljenog alata na onoj strani gdje ste rezali, kako bi pri montaži malo ulazio u cilindar (jer završetak cilindra je iznutra ukošen);
ovo možete napraviti kutnom bruslicom sa "lepeza" šajbom (ne znam kako se to zove - šajba za brušenje s listićima brusnog papira)

Slika

12) alat je gotov - dobro ga nauljite prije korištenja, i možete s lakoćom umetati cilindre na klipove ugrađene na motoru :
Stegnete prsten preko preko klipnih prstenova vijkom i maticom M6, i zatim s dvije ruke samo "prevučete" cilindar na klip

Slika

Alat je specifičan za jednu dimenziju ( u mojem slučaju za 1600 motor , dakle klipovi 85.5mm ), nije univerzalan, ali zato funkcionira još bolje od onih univerzalnih sa tankim limom koji se steže.
kiri
Administrator
 
Postovi: 1266
Pridružen: Sri sij 16, 2008 2:12 am

Re: Alat za stavljanje klipova u cilindar

PostPostao/la JoeB dana Ned pro 27, 2015 11:46 pm

Mene zanima jeli se svaki motor što se tiče kučišta motora tj. karter, temeljna ploča i kučište motora po jačini razlikuju ili su isti dok im se glave i cilindri i drugi djelovi razlikuju?znači ono npr. 1200 u odnosu na 1500 motor ...
JoeB
 
Postovi: 191
Pridružen: Sub lis 01, 2011 1:45 pm
Lokacija: Dubrovnik

Re: Alat za stavljanje klipova u cilindar

PostPostao/la Bajadera dana Pon pro 28, 2015 2:00 pm

Razlikuju se...
Najviše po promjeru uljnih kanala...
Samoj izvedbi uljnih kanala kroz blok...
1200(svi), 1300(F) i 1500(H) imaju manje uljne kanale,jedan klip za regulaciju pritiska ulja i "stariji" tip hladnjaka za ulje te njegovo hvatište na blok.
1300(AB,AR) te 1600(AS,AD,...) imaju veče uljne kanale,2 klipa za pritisak ulja,veći-noviji tip uljnog hladnjaka...
Avatar korisnika
Bajadera
 
Postovi: 2743
Pridružen: Pet sij 04, 2008 10:03 pm
Lokacija: Zadar

Re: Alat za stavljanje klipova u cilindar

PostPostao/la mema dana Uto pro 29, 2015 6:20 pm

Odlicna ideja super alat, svaka cast za prezentaciju.


Pozdrav
mema
 
Postovi: 2596
Pridružen: Pon lis 06, 2008 5:26 pm


Vrati se na: Alati

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost

cron